March 1, 2016

February review.


This is what was on my list for February (I have linked projects that have accompanying photos or blogposts):
  • continue working on Micha's blanket. - I didn't touch it all month. I did an inventory and it is not as overwhelming as I thought. But I will definitely drop it from the list for now.
  • finish my San Francisco Mini-Album I started in November. - Done.
  • participate in our #dudelfritzen-Challenge. - Done. Check out this post.
  • take part in the Cocoa Daisy monthly challenges - they have two each month. - Sketch Challenge. Designer Challenge
  • blog once a week. - Done.
  • read "Mondscheinblues" by Katrin Koppold. - Done. Also read Silber 3 (Kerstin Gier), Briar Rose (Jane Yolan) and Summer Rental (Mary Kay Andrews).
  • write two letters and two cards. - Even sent out two letters stuffed with some goodies.
  • work out three times a week. - Ah. Well, there was a school break and I didn't work out during that week.
  • stick to cleaning routine. - Ahem. Same as above.
  • stick to budget - no impulse buys. - I was really good in the beginning of the month. And then I had to treat myself after surviving the week of school holidays.
  • journal daily. - I am still journaling, but not daily because it felt like a burden: it was either journaling or being creative. And then I missed crafting so I did both = crafting and journaling therapy.
  • make 4 Project Life spreads from 2015 or 2016. -For now, I'm done with 2015, I have August to December in my album. The missing weeks will be a separate project. I also started my 2016 album, I have put together the first two weeks and printed photos up until two weeks into February.
  • no computer or iphone in bed - This is when I got all the reading done.
I feel very accomplished. I got a lot done this month, however I have to rethink one or two of my goals.


*** DEUTSCHE VERSION ***
Das war meine Liste für Februar (Ich habe einige Projekte mit ihren passenden Fotos oder Blogposts verlinkt):
  • weiter an Michas Decke arbeiten - Ich hab die Decke kein einziges Mal angefasst. Heute habe ich sie hervorgeholt und geschaut, was genau noch zu tun ist. Es ist weniger als gedacht. Ich lege sie jetzt trotzdem erstmal beiseite.
  • das San Francisco Mini-Album fertigstellen, das ich im November begonnen habe - Erledigt.
  • bei der #dudelfritzen-Challenge mitmachen - Hier ist das Ergebnis.
  • an den monatlichen Challenges von Cocoa Daisy teilnehmen - es gibt jeden Monat zwei - Sketch Challenge. Designer Challenge.
  • einmal pro Woche bloggen - jawoll
  • "Mondscheinblues" von Katrin Koppold lesen - Ich habe noch einiges mehr gelesen.
  • zwei Briefe und zwei Karten schreiben - Hab ich geschafft.
  • dreimal pro Woche Sport machen - Wir hatten eine Woche Schulferien. Da ging nix.
  • mich an meinen Putzplan halten - siehe oben
  • an unser Budget halten - Am Anfang des Monats hat das gut funktioniert, dann habe ich die Ferien überlebt und musste mich belohnen.
  • täglich schreiben - Das Schreiben tut gut, nur beim täglichen Schreiben kam mein kreatives Leben zu kurz. Im Februar habe ich dann angefangen alle 2-3 Tage zu schreiben, das war auch gut, aber ließ etwas mehr Spielraum für "therapeutisches Basteln". ;-)
  • 4 Project Life spreads von 2015 oder 2016 - Das Album für 2015 ist jetzt von August bis Dezember vollständig. Die fehlenden Wochen im Frühling bearbeite ich im April oder Mai als eigenständiges Projekt. Ich habe mein 2016 Album begonnen, die ersten beiden Wochen sind fertig, die Fotos sind schon bis Mitte Februar gedruckt.
  • kein Computer und kein iphone im Bett - Sehr erfolgreich, so konnte ich nämlich so viel lesen.
Diesen Monat bin ich sehr zufrieden mit meinen Ergebnissen. Einiges lief noch nicht, da muss ich noch etwas an den Zielen schleifen.

No comments:

Post a Comment